خريد مستقيم برنج هاشمي گيلان|فروشگاه گيليسا

 مبدا كشت برنج هاشمي از سال ۱۳۶۴ توسط فردي به نام يوسف هاشمي در روستاي چاپارخانه خمام از توابع شهرستان رشت كشف شده و پرورش يافته است و در حال حاضر تقريبا بيشتر كشاورزان گيلاني اين نوع برنج را كشت ميكنند.

آقاي يوسف هاشمي شاليكاري شمالي است كه يك خوشه برنج آن تبديل به ميليون ها خوشه برنج شد. در نيمي از شاليزارهاي كشور كشت مي شود ولي باني آن را كسي نمي شناسد.

او اولين بار در سال ۱۳۶۴ متوجه چند خوشه برنج دانه درشت در داخل مزرعه سه هكتاري خود شد و اين خوشه را از ساير خوشه ها جدا و به عنوان تخم جو براي سال آينده نگهداري كرد. و آن را در زمين جدا كاشت. وي چهار سال از اين خوشه ها به عنوان تخم جدا و استفاده كرد. وقتي صاحب شالكوبي متوجه شد كه اين فرد رقمي را به كارخانه مي آورد كه با بقيه برنج ها فرق مي كند و مورد استقبال كشاورزان قرار گرفته، اسم برنج هاشمي بر آن نهادند.

برنج هاشمي جزو برنج هاي قدبلند به حساب مي آيد. يعني ساقه و خوشه آن بلندتر از برنج هاي ديگر است. وقتي كه خوشه آن را در كنار برنج هاي خوب ديگر ، قرار مي دهيد، متوجه مي شويد كه طول بيشتري دارد. تعداد شلتوك هايي كه در طول خوشه قرار گرفته اند باعث مي شوند كه قد برنج بيشتر بشود. هم چون جوان رشيدي كه حضورش در شاليزار ، جولان طراوت و تازگي است. خوشه آن نيز طول بيشتري دارد و بلندتر از برنج هاي ديگر است.

به دليل اين كه اين برنج ، ساقه بلندي دارد ، هر زميني نمي تواند اين برنج خوب را داشته باشد و پرورش بدهد. زمين كاشت ، بايد از نظر مواد مغذي در حد مناسبي باشد؛ وگرنه در صورتي كه توانايي شاليزار در حدي نباشد كه بتواند تغذيه مناسبي را براي برنج هاشمي داشته باشد، اين برنج خم مي شود و ساقه هاي آن روي زمين مي افتد. به اين حالت اصطلاحا گفته مي شود كه ساقه برنج ، خوابيده يا افتاده است. اين مساله هميشه جزو دغدغه هاي كشاورزان برنج كار است و به شدت از افتاد.

 

 

خريد برنج هاشمي گيلان

ويژگي هاي برنج هاشمي گيلان :

- دانه بلند
- خوش پخت
- بسيارمعطر
- سبك
- بعد از پخت تا ساعت ها نرم مي ماند
- بهترين برنج ايراني از نظر خوشمزگي

برنج هاشمي يكي از مرغوب ترين انواع برنج هاست. برنجي با عطر و طعم بسيار دلپذير كه علاوه بر اينكه از بهترين هاست، سالمترين آن ها نيز هست. جالب است بدانيد كه نسبت به ساير تيره هاي برنج، برنج هاشمي با كود و سم بسيار كمتري توليد مي شود. به عنوان مثال در روند كشت برنج هاشمي به هيچ عنوان از سموم دفع كرم ساقه خوار استفاده نمي شود. اين بخاطر شرايط فيزيكي خاص ساقه هاي گياه اين برنج است كه به دليل باريكي و ظرافت فضاي كافي جهت رشد و زندگي كرم ساقه خوار را ندارد!

خواص برنج هاشمي گيلان :
- نيروبخشي طبيعي است ، داراي خاصيت ادرار آور است ، فاقد كلسترول است و خاصيت گوارشي و ضد التهابي دارد.
- داراي پروتئين است ، كه براي رشد و ترميم ماهيچه ها ضروري است. پروتئين جزء مهمي از مو ، ناخن و پوست نيز مي باشد.
- داراي چربي خيلي كم است و به همين دليل گزينه مناسبي براي افرادي است كه به دنبال كاهش وزن هستند.
- داراي ويتامين B1 است كه براي داشتن قلبي تندرست و سيستم عصبي سالم بسيار ضروري است.
- داراي نشاسته مقاومي است كه به صورت هضم نشده به روده انتقال يافته و موجب رشد باكتري هاي مفيد در روده مي گردد كه اين امر براي سلامت روده ها بسيار مفيد است.
- از آنجايي كه برنج سفيد داراي سديم بسيار كمي است ، بنابراين مصرف آن براي افراد مبتلا به فشار خون بالا و بيماري فشار خون توصيه مي گردد.
- برنج حاوي آمينو اسيد ها ست كه براي ساخت بافت هاي ماهيچه اي ، آنتي بادي ها ، آنزيم ها و هورمون ها بسيار مفيد و ضروري هستند. اين آمينو اسيد ها در سلامت پوست ، مو ، ديد چشم ، قلب ، ريه ها ، غدد ، مغز و سيستم عصبي نقش بسزايي دارند.
- برنج به آساني هضم مي شود و برنج براي كنترل تعريق و كاهش فشار خون بسيار مفيد بوده و داراي خاصيت ضد التهابي مي باشد و به همين دليل مصرف مداوم برنج از بروز بيماري اِدم (ورم) جلوگيري مي كند.
- غلاف برنج ، دارويي موثر در درمان اسهال خوني است. غلاف برنج ۳ ماهه داراي خواص ادرار آور است. چيني ها معتقد اند كه برنج موجب افزايش اشتها ، درمان ناراحتي هاي گوارشي و سوءهاضمه مي گردد.

نكات پخت برنج هاشمي گيلان :
براي داشتن پلو سفيد و قد كشيده بايد اول از همه در نظر داشت كه نوع برنج خيلي مهمه . از برنج هاشمي گيلان استفاده كنيد . برنج كهنه تر كيفيت بهتري خواهد داشت . دانه هاي برنج بايد باريك و يكدست باشه و داخلش دانه هاي شكسته و خردد شده نداشته باشه و رنگ همه يكدست باشه . داخلش دونه سفيد و گرد نداشته باشه. ميزان حرارت در ابتداي كار زماني كه هنوز بخار درون قابلمه نپيچيده است را زياد كنيد پس از آن حرارت را تا آنجا كه مي توانيد كم كنيد . تا برنج ته نگيرد. برنج را بدون روغن هم مي توان دم انداخت. لازم است برنج را كمي زنده تر برداريد و بجاي روغن تنها آب به برنج اضافه كنيد .البته اين نوع برنج كمي خشك خواهد بود . تقريبا مثل چلويي است كه با كباب خورده مي شود. اگر مي خواهيد برنج خوب قد بكشد موقعي كه در اوج جوشيدن است، يك استكان آب سرد داخل برنج بريزيد. قابلمه را بزرگ انتخاب كنيد تا برنج جاي كافي براي قد كشيدن داشته باشد. هنگام جوشاندن برنج، دو قاشق روغن مايع داخل آب قابلمه بريزيد تا هم خوب قد بكشد هم به اصطلاح خوش پخت شود.

بعضي محصولات غذايي در زندگي ما نقش مهمي دارند. هرروز با آنها سروكار داريم و و جزو لاينفك زندگي ما هستند. شايد از مهمترين هاي آنها براي ما برنج و چاي باشند. هر روزه و يا روزي چندبار از برنج استفاده مي كنيم و چاي مي نوشيم. در گذشته شايد در سفرهايمان به شمال آن ها را تهيه مي كرديم و يا دوستان و آشناياني كه در گيلان و مازندران داشتيم برايمان برنج خوب و چاي گيلان مي فرستادند. شايد هم اين امكانات را نداشتيم و از طريق فروشگاههاي محلي تهيه مي كرديم. در هركدام ازين موارد گاهي از نتيجه راضي بوديم و گاه هم پيش مي آمد كه محصول مطابق انتظارمان نباشد. لازم بنظر مي رسيد كه فروشگاهي وجود داشته باشد كه بتوان بهترين برنج هاشمي گيلان و بهترين چاي معطر ايراني را با خيالي آسوده از آنجا تهيه كرد. فروشگاهي كه با تهيه محصولات مورد نيازمان از آن نگراني بابت كيفيت و خلوص محصول دريافتي وجود نداشته باشيم و بتوانيم با خيال راحت آن را به دوستان و آشنايانمان معرفي كنيم. بعلاوه فكري براي مشكل دوري راه كرده باشد و ديگر لازم نباشد براي خريد محصولات اين مسافت طولاني را طي كنيم.

فروشگاه گيلسا | خريد برنج هاشمي گيلان :

عرضه مستقيم و بدون واسطه محصولات كشاورزي گيلان :
گيلسا
كل محصولات كشاورزي گيلان مثل برنج هاشمي گيلان، چاي بهاره گيلان، بادام زميني آستانه . فندق ييلاقات گيلان و... را در بالاترين سطح كيفي، بصورت مستقيم از مزارع و كشاورزان و باغداران گيلاني تهيه مي كند و با مناسب ترين قيمت و پايين ترين هزينه آن را به كل كشور ارسال مي كند. شما در هركجاي اين سرزمين پهناور كه باشيد مي توانيد محصولات مورد نظر خود را به هر ميزان كه مايل باشيد سفادش دهيد و آن را در درب منزل تان تحويل بگيريد.
بعلاوه براي خريد عمده برنج هاشمي گيلان هم مي توانيد از گيلسا كمك بگيريد.

***********************
راه هاي ارتباط با ما:
شماره ثابت : 01333725267
شماره همراه : 09373690457
آيدي تلگرام:t.me/gilsaa
كانال تلگرام:t.me/GilsaaProducts
اينستاگرام:instagram.com/gilsaa_products
وب سايت خريد آنلاين : gilsaa.ir
***********************

خريد برنج هاشمي گيلسا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.